TTKVERİ

VPN ile Erişim

Türk Tarih Kurumu Sıhhiye ve Bilkent Yerleşkeleri (interneti) dışındaysanız açıklama kısmında  kilit işareti bulunan veritabanlarına erişemezsiniz.
Bu kaynaklara erişebilmek için VPN aracını kullanmanız gerekmektedir.

VPN (Virtual Private Network), kütüphane veri tabanlarına, e-kitap ve e-dergilerine yerleşkeler dışından erişmek için kullanabileceğiniz bir yöntemdir.  Kurum dışındaki bir cihazdan Kurum ağına güvenli bir şekilde bağlanarak kütüphane veri tabanlarına erişmenize olanak tanıyan bu aracı kullanmak için Kurumumuzdan kullanıcı adı ve şifre talep etmeniz ve VPN istemcisini cihazınıza indirip kurmanız gerekmektedir.

Bunun için ttkveri@ttk.gov.tr adresine isim, soy isim, unvan, çalışılan kurum ve telefon numarası bilgilerini içeren bir e-posta gönderilmesinin ardından Kurumumuz tarafından verilecek kullanıcı adı ve şifre ile aşağıdaki kurulum aşamalarının tamamlanması gerekmektedir.

VPN kullanma adımları:

  • FortiClient VPN aracını bağlantıdan indirin ve kurunuz.
  • Kurulum tamamlandıktan sonra, VPN istemcisini açın.
  • Kullanım kılavuzundaki sunucu ayarlarını girerek oturum açın.
  • Bağlantı kurulduktan sonra, kütüphane veri tabanlarına herhangi bir kısıtlama olmaksızın erişebilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

1.Bütün ayarları doğru yaptım, giriş yaptığımda hata mesajı alıyorum.
Bu hata ile karşılaşıyorsanız kullanıcı adı ve şifrenizi hatalı giriyor olabilirsiniz. Kurum tarafından size verilen e-posta hesabı ile giriş yapmalısınız. Şifrenizi unuttuysanız parola.ayk.gov.tr adresinden yeni şifre alabilirsiniz.

2.Bütün ayarları yaptım, giriş yaptığımda ‘Connecting’ yazısında kalıyor.
Bu hata Microsoft Visual C++ kütüphanesinin bilgisayarınızda eksik olmasından kaynaklanmaktadır. Çözüm için https://learn.microsoft.com/en-us/cpp/windows/latest-supported-vc-redist?view=msvc-170 adresinden bilgisayarınıza uygun olan (X64, X86 ve ARM64) sürümü indirmelisiniz.

3.Başarılı bir şekilde bağlantı sağladım “Connected” ibaresini gördüm ancak veri tabanlarına erişemiyorum.
Bilgisayarınızda çalışan başka bir VPN özellikli program aktif olabilir (McAfee, Opera tarayıcı vs.). Bu programı kapatmanız gerekmektedir.

Başka bir sorunum var
Yukarda belirtilenler dışında farklı bir bağlantı sorunu yaşıyorsanız ekran görüntüsü ile birlikte ttkveri@ttk.gov.tr adresine e-posta gönderirseniz teknik ekibimiz sorununuzun hızlı bir şekilde çözülmesi için sizinle iletişime geçecektir.